BELIi,SEWA,JUAL HARTANAH ANDA

Penyelesaian Hartanah Anda

PERINGATAN!!!

PERINGATAN!!!
Peringatan!!! Kepada anda apabila melantik Agen Hartanah utk menguruskan pembelian atau penjualan rumah anda !! ▶ Pastikan Agen ada Lesen yang sah seperti dlm gambar ( No IC, Gambar & No Lesen seperti Tertera). ▶ Seharusnya Agen Wajib memakai dan menunjukkan lesen kepada anda, semasa berjumpa untuk urusan Jual Beli. Jangan tertipu dengan agen-agen yg tidak berlesen (Broker) yang bukan hanya kurang berpengetahuan, malah selalunya akan meningkatkan harga rumah secara sengaja untuk keuntungan peribadi !!!

4 KELEBIHAN MELABUR DALAM HARTANAH YANG ORANG KITA TIDAK TAHU


Namun, ramai juga yang sudah menunjukkan minat dalam pelaburan hartanah dan ia adalah satu petanda yang baik. Apakah yang menyebabkan mereka ingin melabur dalam hartanah? Kami akan kongsikan beberapa kelebihan yang anda boleh dapat jika melabur dalam hartanah.

PENDAPATAN PASIF

Pendapatan dari pelaburan hartanah boleh diterima melalui dua (2) sumber utama iaitu sewa dan kenaikan harga rumah. Jika sewa yang anda letak melebihi bayaran kepada bank serta kos-kos lain, lebihan tunai tersebut boleh dijadikan sebagai pendapatan pasif anda setiap bulan.

Mungkin anda tertanya-tanya bagaimana jika sewa yang diterima lebih rendah dari bayaran kepada bank? Bagaimana jika tiada siapa yang ingin menyewa rumah tersebut? Sebab itu dalam pelaburan hartanah anda perlu melakukan kajian yang menyeluruh sebelum buat keputusan untuk beli rumah tersebut.


Antara kajian yang anda boleh lakukan adalah dengan menyemak kadar sewa semasa di kawasan tersebut dan bandingkan dengan bayaran bulanan kepada pihak bank. Anda juga boleh belajar banyak lagi cara dan teknik kajian dalam pelaburan hartanah di dalam seminar Asas Pelaburan Hartanah yang kami anjurkan pada 25 Sept 2016 di Shah Alam. [KLIK SINI]

Selain pendapatan yang anda terima dari sewa rumah setiap bulan, anda juga boleh mendapat keuntungan melalui kenaikan harga rumah. Setiap tahun, harga rumah akan terus naik bergantung kepada lokasi rumah tersebut. Rumah yang berada di kawasan yang terkenal seperti Lembah Klang, kenaikan harga rumah sangat tinggi dan laju.

Contoh yang berlaku adalah rumah teres di Bukit Tinggi, Klang apabila harga mula dijual pada tahun 2010 adalah RM300,000 dan kini sudah mencecah RM1,000,000. Perbezaaan kenaikan harga rumah akan menjadi keuntungan untuk anda miliki selepas rumah terserbut berjaya dijual.



ASET

Kenapa kita perlu kumpul aset?Bagaimana aset dapat membantu meningkatkangaya hidup kita?

Pemilikan aset atau rumah secara amnya memang satu perkara yang sukar untuk dimiliki jika tiada ilmu tentang pemilikan tersebut. Tujuan utama kita membeli rumah biasanya adalah sebagai tempat perlindungan.

Namun, ada sesetengah dari kita yang tidak mampu memiliki rumah sendiri dan terpaksa menyewa untuk terus hidup. Aset yang kita miliki hari ini bukan sahaja boleh digunakan untuk keperluan kita malah generasi akan datang juga akan mendapat manfaat.

Dengan kenaikan harga rumah yang terlalu tinggi, generasi akan datang mungkin akan menghadapi masalah untuk memiliki rumah sendiri. Oleh itu, anda seharusnya memiliki lebih banyak aset yang mampu milik untuk dijadikan sebagai aset generasi akan datang.


Selain itu, dengan memiliki aset sendiri, anda sebagai seorang suami juga telah menyediakan satu tempat perlindungan kepada isteri dan anak-anak jika sesuatu berlaku terhadap diri anda. Mereka tidak perlu lagi untuk menyewa jika rumah tersebut telah dibayar menggunakan pampasan takaful pinjaman perumahan.

Ramai yang tidak tahu sebenarnya melalui pelaburan hartanah ini anda boleh melakukan banyak amal dan boleh membantu orang lain. Sesetengah dari pelabur hartanah memang mahukan keuntungan dalam pelaburan ini namun anda juga boleh jadikan rumah ini sebagai tempat perlindungan orang lain dengan kadar yang lebih murah.

Anda sendiri dapat membantu orang lain melalui pelaburan hartanah ini

DUIT ORANG LAIN

Satu kelebihan melabur dalam hartanah adalah anda hanya perlu sediakan 10% sahaja dari harga rumah dan selebihnya iaitu 90% akan dibayar oleh pihak bank. Ini adalah satu teknik 'leveraging'.

Jika anda mempunyai RM50k, anda mungkin boleh beli dua (2) buah rumah yang bernilai RM250K setiap satu.Lebih menarik lagi, dalam pelaburan hartanah anda juga boleh menggunakan duit akaun 2 KWSP untuk dijadikan sebagai deposit rumah tersebut.

Salah satu teknik yang kami akan kongsikan semasa seminar nanti adalah bagaimana untuk beli rumah dengan deposit kurang dari 10%. Ini dapat membantu orang ramai yang mempunyai masalah yang tidak mempunyai deposit 10% tetapi ingin melabur dalam hartanah.


Selain itu, kos pemilikan aset tersebut juga akan dibayar oleh orang lain jika sewa rumah tersebut melebihi bayaran bulanan kepada pihak bank. Salah satu tabiat orang kaya atau jutawan adalah berbelanja menggunakan 'duit orang lain' atau sebenarnya melalui keuntungan pelaburan mereka.

NETWORKING

Akhir sekali, melalui pelaburan hartanah ini anda bukan sahaja boleh mendapat keuntungan malah ada boleh berkenalan dengan ramai orang yang terlibat secara langsung dalam pelaburan ini. Antara pihak yang terlibat seperti pegawai bank, ejen hartanah, peguam dan juga penilai.

Selain itu, anda juga boleh berkenalan dengan pelabur hartanah lain yang mungkin mempunyai teknik dan cara pelaburan mereka sendiri. Melalui networking ini, anda dapat belajar banyak perkara dari orang lain.

Networking ini sangat penting untuk membantu anda untuk lebih berjaya dalam pelaburan hartanah. Anda lebih mudah untuk mendapat rumah yang sangat murah, lebih mudah untuk lulus pinjaman perumahan dan lebih penting lagi apabila proses jual beli rumah anda dapat diselesaikan dengan cepat.

3 ulasan:

  1. Nama: __ Hendi Zikri Didi
    Kota: _______________ Malaka
    pekerjaan: _ Pemilik bisnis
    Setiap pemberitahuan: ____ hendidi01@gmail.com

    Halo semua, harap berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya telah bertemu banyak pemberi pinjaman palsu di internet, saya tipuan saya hampir menyerah, sampai saya bertemu seorang teman yang baru saja mengajukan pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa stres, jadi dia memperkenalkan saya pada PERUSAHAAN PINJAMAN AASIMAHA ADILA AASIMAHA ADILA yang sah, saya mengajukan permohonan untuk Rm1, 3 juta. Saya memiliki pinjaman dalam waktu kurang dari 2 jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. Saya sangat senang karena saya diselamatkan dari menjadi miskin dengan hutang. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda.

    Aplikasi / Pusat Kontak
    E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ____________________ + 447723553516

    BalasPadam
  2. Saya ibu EVA FIORENTINA APRILA  dari palembang mengucap syukur kepada allah,karna melalui bantuan dari aki abdul jamal yg sebesar 20m kini saya sudah bisa menjalankan usaha saya lagi.Puji syukur saya panjatkan kepada Allah yang telah mempertemukan saya dengan Aki Abdul Jamal dan melalui bantun pesugihan putih beliau yang sebar 5M inilah yang saya gunakan untuk membuka usaha selama ini,makanya saya sengaja memposting pesang sinkat ini biar semua orang tau kalau Aki Abdul Jamal bisa membantuh kita mengenai masalah ekonomi dengan bantuan pesugihan putihnya yang tampa tumbal karna saya juga tampa sengaja menemukan postingan orang diinternet jadi saya lansun menhubungi beliau dan dengan senang hati beliau mau membantuh saya,,jadi bagi teman teman yang mempunyai keluhan jangan anda ragu untuk menghubungi beliau di No Wa 085-254-384-488- rasa
    senang ini tidak bisa diunkapkan dengan kata kata makanya saya suatu hari nanti saya akan berkunjun ke kediaman Aki untuk silaturahmi.Wassalam dari saya ibu EVA FIORENTINA APRILA dan untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Aki disini PESUGIHAN UANG GAIB TANPA TUMBAL

    BalasPadam
  3. Pendudukan: Harta Tanah / perhotelan
    kedudukan: Pengarah Urusan
    Nama: Najwa Mohammed
    Bandar: Miri
    Pinjaman saya mendapat: Rm 1.5 juta
    kadar faedah: 1%
    E-mel saya: najwamohammed369@gmail.com
    Halo, saya mengucapkan terima kasih kepada allah almight untuk kebaikan dan keberkasaan yang saya dapatkan dari AASIMAHA ADILA LOAN FIRM tahun ini 2020, saya ingin kita medium ini membiarkan muslim saya di malaysia, Tahun lepas saya telah memohon pinjaman banyak kali dan saya bodoh , Tahun ini ketika saya sedang menonton berita perniagaan saya di Aljazeera, saya melihat nama AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM pada wawancara menerangkan pakej mereka dan bagaimana mereka memberi pinjaman dan dana amal kepada mereka yang ingin memulakan perniagaan tahun ini. Oleh itu, saya mendengar dan menghubungi mereka dengan kenalan mereka di televisyen, saya memohon Rm 1.5 juta, pada kadar 1% dan pinjaman saya telah diluluskan dan saya mendapat pinjaman secepat mungkin. Saya mendapat pinjaman saya dan melabur lebih jauh ke hartanah suami saya. suami saya dari indonesia, banjir yang terjejas rumah keluarga kami di jakarta, sejak kami mendapat pinjaman, kami telah memperbaiki banyak hal dan membayar hutang bank juga.Jika anda ingin perusahaan pinjaman yang nyata dan sah, anda bebas memohon sekarang dan dapatkan pinjaman anda .Mengingatkan diri anda untuk menjadi kuat dan tidak pernah berputus asa. Semakin banyak anda jatuh, semakin kuat anda menjadi bangun. Jangan pernah menyerah tidak kira apa. Buat janji kepada impian anda seolah-olah anda berjanji kepada anak anda. Saya berharap anda lebih besar tahun. Mungkin allah memberkati mereka allah

    MOHON SEKARANG
    E-mail****aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com

    BalasPadam